FANDOM

http://ogame247.de/epicblue/gebaeude/405.gif

Beskrivelse Edit

I det 21. århundrede fandtes noget, der i almindelighed blev kaldt for EMP. EMP er forkortelsen for Electro Magnetic Pulse og medfører en inducering af store spændinger i elektronisk kredsløb, hvorved det er muligt at ødelægge computeranlæg og andre følsomme anlæg. Dengang var EMP oftest brugt på raketter og bomber; også i forbindelse med nuklearvåben. I løbet af tiden blev den kontinuerligt udviklet, da man nærede håb om ikke at ødelægge rumskibet, men kun paralysere våbensystem og drivværk, således at kapring kunne muliggøres. Bedst udnyttelse af EMP findes i ionkanonen. Den kaster en bølge af ioner (elektrisk ladede partikler) på et mål og derigennem destabiliserer skjolde og ødelægger rumskibets elektricitet. Dette vil oftest ende i ødelæggelse af rumskibet. Ionteknik bliver kun brugt på Krydser, da dens energiforbrug er kæmpe stort og man oftest er interesseret i at ødelægge og ikke kun paralysere fjenden. Anlægget deaktiverer sig selv, så snart det bliver kritisk ramt. Efter en kamp består der en chance på 70% for, at de deaktiverede anlæg kan aktiveres igen.

Brug Edit

Ionkanonen har den største skjold-styrke af alle forsvarskanoner, og er derfor et godt supplement til planetskjolde.

Fordele og ulemper Edit

Styrke: Stærkt skjold.

Svaghed: Svag mod Slagskibe. Koster meget krystal.

Kampværdi Edit

  • Strukturpoints: 8.000
  • Skjoldstyrke: 500
  • Angrebsværdi: 150

Pris Edit

  • 2.000 metal.
  • 6.000 krystal.

Kræver Edit

Rapidfire Edit

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki