FANDOM

En måne er et er et objekt oppe i rummet uden for din planet, som du kan få i en bane om din planet. Man kan ikke kolonisere en måne. Man får en måne ved et stort slag. For hver 100.000 enheder i ruinmarken, får du 1% chance for at få en måne. Uanset hvor stor slaget er, så kommer månechancen ikke over 20%.
En måne kan kun komme som følger af et slag med over 100.000 tabte enheder i ruinmarken. To slag på 50.000 enheder stykket vil aldrig blive til en måne.
Når en måne opstår, forbliver ruinmarken på sin plads, og kan høstes af enhver.

Månearealer Edit

En måne opstår med 1 areal. Hver månebase du bygger giver 3 frie arealer mere. Det frie antal arealer er faktisk kun 2, da du får brug for 1 areal for at kunne bygge endnu en månebase. Max antal arealer udregnes ved hjælp af følgende formel:

Fejl i matematikken (lexerfejl): (Maanestørrelse/1000)^2

Størerrelsen på den dannede måne er til en vis grad tilfældig, men jo mere skrald der er des større er chancen for en stor måne og er der 20% månechance er den mindst 8000km.

I modsætning til planeter kan måner ødelægges, men jo større de er jo sværere er det.
Formlen for dette er som følger:

Angreb på måne med Dødsstjerne (RIP): (formlen indeholder en fejl)

{100-}(\sqrt{diameter~paa~maane}) * (\sqrt{Antal~RIP's})

Chancen for at den angribende flåde bliver ødelagt, hvis de ødelægger månen:

(\frac{\sqrt{diameter~paa~maane}}{2})

Both formulas by Miista

Bygninger på månen Edit

På din måne kan du bygge robotfabrikker, rumskibsværfter og metal-, krystal-og deuteriumlagre. Robotfabrikkernes og skibsværfternes level bliver automatisk sammenlagt til din planets. Du kan også bygge månebaser, sensorbygninger og springportaler.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki