FANDOM

AlmenEdit

Noobbeskyttelse blev indført for at muliggøre, at man i starten ikke bliver smadret af de stærke spillere, men har muligheden til at leve sig lidt ind i spillet. Ordet Noob stammer fra det engelske "Newbie" = begynder - oftest bliver noob misbrugt som noget negativt. Dette er ikke tilfældet med noobbeskyttelsen.

Hvem har nytte af noobbeskyttelsenEdit

Det er især de svage spiller der har fordel ved det, da de ikke kan blive angrebet af langt stærkere spillere. I enkelte tilfælde vil en svag spiller derimod angribe en meget stærkere spiller, hvilket så hellerikke er muligt; så beskyttelsen virker begge vejne.

Helt konkretEdit

To tal er afgørende for noobbeskyttelsen: 5000 og 5 (hhv. 1/5). Alle under 5000 points er 100% i noobbeskyttelsen. For dem gælder der: De kan maksimalt blive angrebet (og angribe) folk med 1/5x og op til 5x deres pointtal (eksempel 1). Hvis man lige ligger på grænsen med f.eks. 4000 points, gælder reglen stadig med 1/5 og 5 (eksempel 2). Når man har over 5000 points, er grænsen kun nedad tilstede; kan man blive angrebet af alle folk, der har flere points end man selv, men kan kun angribe (og blive angrebet af) folk med op til 1/5 af sin egne points (eller 5000 points, hvis man har over 25000 point).

EksemplerEdit

1) Du har 500 points => kan angribe (og blive angrebet af) alle spillere imellem 100 (500*1/5) og 2500 (500*5).

3) Du har 10000 points => kan angribe (og blive angrebet af) alle spillere imellem 2000 (10000*1/5) og op til uendlig.

4) Du har 30000 points => kan angribe (og blive angrebet af) alle spillere imellem 5000 og op til uendlig.

UndtagelserEdit

Som altid findes der undtagelser... Her er det rimelig let af forklare: Alle inaktive spillere kan blive angrebet af alle andre. Så de er ikke i noobbeskyttelsen. Noobbeskyttelsen holder således kun for spillere, der er aktive

LinksEdit

http://board.ogame.dk/thread.php?threadid=2125

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki