FANDOM

Det er dumt at lade sin flåde blive på sine planeter, hvis man logger af i længere tid af gangen, fx om natten hvis man skal sove. Det vil trække opmærksomhed og nogen vil kunne finde på at angribe med det formål at ødelægge din flåde, og bagefter recycle ressourcerne fra ruinmarken. Derfor bør man sende sin flåde væk og time den så den kommer tilbage når man regner med at være online igen. Dette kaldes fleetsaving.

Fleetsaving til længere tids fraværen Edit

Dette gøres ved at du inden du skal gå sender hele din flåde afsted på en mission, og indstiller hastigheden så den er tilbage når du regner med at komme online igen. Husk at den angivne tid kun er for EN retning, dvs. du skal sætte tiden til halvdelen af den tid du er væk, for både ud og hjem. Medmindre du vælger at Stationere din flåde selvfølgelig, for så skal den ikke flyve tilbage igen. Du kan sende din flåde på en transportmission til en af dine andre planeter, eller du kan sende dem til at angribe evt. en inaktiv planet, sende dem alle på en spionagemission (kræver at der er mindst en spionagesonde i blandt) eller på en recyclemission (kræver selvfølgelig en Recycler). Pas dog med hvilke planeter du sender afsted imod hvis det ikke er din egen, da der både kan være risiko for spionageforsvar og hvis du angriber kan din flåde selvfølgelig også blive ødelagt. Derfor kan inaktive planeter være gode at bruge som destination.

Fleetsaving når du bliver angrebet Edit

Hvis du er online og er ved at blive angrebet, og ikke vil bruge din flåde som forsvar mod den angribende flåde (er sjældent en ide), bør man også sende sin flåde væk inden den angribende flåde kommer. Dette gøres selvfølgelig på helt normal vis, men man kan vente til kort tid får angrebet ankommer, sende hele sin flåde afsted et eller andet sted hen, vente på angrebet er overstået og så kalde sin flåde tilbage fra den mission man nu har sendt den afsted på. Så har man lige sendt flåden væk i det øjeblik angrebet varede og har ikke mistet noget af sin flåde, da INTET kan ødelægge din flåde sålænge den flyver rundt. Bemærk dog at du ved at kalde en flåde tilbage mister al det deuterium der skulle bruges, så man bør ikke sende dem for langt væk når de alligevel skal kaldes tilbage øjeblikket efter.

Tøm din planet for ressourcer Edit

Udover at save sin flåde kan man kombinere begge ovenstående med også at save sine ressourcer. Fx ved et angreb kan man sende sin flåde væk med alle ens ressourcer lige inden angrebet kommer, således at angriberen intet kan stjæle fra en og man mister kun noget af sit forsvar og evt. solarsatellitter. Det samme kan gøres når man skal være offline i længere tid, for så er ens planet ikke så interessant at angribe, hvis den er helt tom for ressourcer.

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki