FANDOM

Note: denne udgave er taget fra det tyske OGame wiki!

http://ogame179.de/epicblue/gebaeude/43.gif

Springportal

Beskrivelse Edit

Springportalen er en af de tre Specialbygninger der kun kan bygges på månen.

Springportaler er store transmittere, der kan sende flåder frem og tilbage igennem universet uden noget tidsforbrug. Disse transmittere kræver ikke noget deuterium, men der skal mindst være 1 times pause mellem 2 spring, da portalerne ellers ville blive overbelastet af varmeudviklingen. Det er ikke muligt at sende råstoffer via portalerne. Hele foretagnet kræver en højt udviklet teknologi.

Krav Edit

Månebase: Level 1

Hyperrumteknologi: Level 7

Pris Edit

Metal: 2.000.000

Krystal: 4.000.000

Deuterium: 2.000.000

Stigning: fordobling (x2)

At udbygge en springportal til level 2 er nyttesløst, da den ikke har nogen fordel frem for en level 1 springpotal.

Byggetid Edit

Byggetiden for Springportalen i timer:

Byggetid: = ( Metal + Krystal ) / ( 2500 * ( 1 + Robotfabrik ) )

Sådan virker den Edit

For at springe skal man på sin måne vælge bygningsmenu og trykke på feltet Springportal og derefter kommer man til springmenuen.

Du indtrykker hvor mange skibe du vil sende, øverst oppe finder du en menu hvor du kan vælge mellem en af dine andre springportaler som skal være målet for din rejse.

Trykker på spring, og med det samme er din flåde fremme ved din udvalgte måne som din springpotal er ved.

Brugsfejl Edit

  • Rød skrift - enten er start eller modtager Springportalen endnu ikke klar til at gennemføre springet, vent eller vælg en anden af dine Portaler
  • Flåde ankommer uden ressourcer til den anden portal - Det er normalt, en Springportal muliggør ikke medsendelse af ressourcer.
  • Meddelelse "Ingen destinations måne valgt" - Tryk på en anden Springportal eller byg en 2 Springportal (hvis du kun har en)

  • Hvis man prøver at sende flere skibe end der er på start-månen bliver springet ikke gennemført.
  • Selv om nogle rygter siger andet, så forkortes tiden mellem to mulige spring fra den samme springportal ikke ved opgradering til Springportal level 2 eller mere.

Bugs Edit

  • Trods succesfuldt spring, ankommer der ingen flåde til destinations månen: Forekommer meget sjældent og er en udgave af stationer bugs. Tryk på knappen beregn så information med serveren bliver opdateret.

Oftest er flåden der igen ved næste points opdatering, som på nuværende tidspunkt sker 3 gange i døgnet. Hvis din flåde ikke dukker op ved næsten points opdatering, så skriv en e-mail til den aktuelle Game Operator (GO) med information om start månens og destination månens koordinater, klokkeslæt og flådesammensætningen.

Relaterede emner Edit

Ad blocker interference detected!

Also on FANDOM

Random Wiki